mandag 31. oktober 2011

Litt forandringer i huset...


For noen uker siden startet vi et prosjekt med å "lage" en ekstra stue på loftet, og det ble litt mer omfattende og tidkrevende enn jeg trodde. Et soverom ble gjort om til stue, og da måtte garderoberommet gjøres om til soverom..så ble det endel demontering og oppmontering av garderobeskap her og der..puh!! Men det mest positive opp i slike omgjøringer er at en får ryddet opp fra gulv til tak:)



Tv-sofaen vi flyttet opp, passer utrolig godt på loftet. Den har avtagbart tekstil, og jeg har bestilt et nytt stoff til den, i en mørkere og praktisk farge:)) Skal vise når det er komt på plass..



Da tv-en ble flyttet ut av stua, snudde vi litt om, og satte sofaen ved siden av pianoet..det ble riktig koselig, og stua føles stor og romslig:)






Ute i karnappen har jeg satt stolene som stod i garderoberommet. De er av linstoff, og ser rimelig herpet ut, fordi katten har brukt dem til klorebrett...men gode er de iallefall:))


En liten ting til..da jeg var på Merci i Paris, ble jeg utrolig forlikt i denne fiiine BTC-lampen.
Og det kjekke er at vi på Ølen møbel er blitt forhandler av Orginal BTC, så nå kan de kjøpes i Ølen:)

(bilde fra butikken Merci)


Har hengt opp en BTC-lampe over spisestua, og jeg syns den passer perfekt:))
Har fått noen spørsmål ad hvilket bord jeg har i spisestua, og det er et bord vi har satt sammen av to hvite bukker fra tolix, og en treplate av alm oppå.




Det føles fint å være ferdig med flytting av møblene. Tror det er et must for barnefamilier med større barn, eller tenåringer i hus, å ha en ekstra stue, der de har mulighet til å trekke seg tilbake, enten alene, eller sammen med sine venner:)   

 Ha en fin uke!!!


Klem Anita


22 kommentarer:

  1. KJEMPEfint!!☺
    Du har så mange fine detaljar i huset ditt☺ Eg bere ser og ser☺☺

    Lampa va RÅkul☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  2. Otroligt fina bilder, ni har ett fantastiskt fint hem! Var har ni hittat Tolix underredet (bukker) till bordet. Precis något sånt vi letar efter. kram Victoria

    SvarSlett
  3. Du har det så herlig!!Elsker bloggen din og blir sååååå inspirert!!

    Ha en god kveld!

    Camilla H

    SvarSlett
  4. Elsker de svarte detaljene, virkelig inspirerende! Fin mandagskveld til deg :)

    SvarSlett
  5. skjønne bilder
    deilig fargepalett
    ser ut som lyset er så vakkert i heimen din :)

    SvarSlett
  6. Lekkert, lekkert, lekkert !!!!
    Og så ser jeg at du har mine favorittlamper og skjermer, de fra TineK :))

    Dette kan du !!!

    Klem,Kari

    SvarSlett
  7. Så kjekt å se et innlegg fra deg og det vakre, vakre hjemmet ditt!! Utrolig fine bilder, lekker styling og ikke minst mye fin fine saker:-) den nye lampa var knalltøff!

    God uke til deg, klem fra Karlotte

    SvarSlett
  8. Veldig flott og gjennomført! Liker svært hva jeg ser....og Tine K er jo en safe;)

    SvarSlett
  9. Hei!

    Du har det så fint! Elsker møblene og stilen din, og de gulvene i huset er bare så fine!
    Ønsker deg en riktig fin dag!

    SvarSlett
  10. Bara njuter av dina bilder!!!!

    Vackert!

    Kram Mariette

    SvarSlett
  11. De lampeføttene fra tinekhome er bare så fine. Selger du dem i butikken? Sånne skulle jeg hatt på hytta ja!!!

    SvarSlett
  12. Heilt nydelig!!
    Ha ein fin dag :)

    Klem Helene

    SvarSlett
  13. Alltid lika snyggt och inspirerande!! :)

    Kramar Linda

    SvarSlett
  14. Hei hei Anita!
    Både ser og høres ut som at prosjektet har blitt meget vellykket hos dere! ...så bare digger jeg stylingen hos dere, - alt bare SÅ gjennomført! Du er flink altså!:)

    SvarSlett
  15. Love it:)) Så flotte bilder Anita! Det huset ditt er bare fantastisk!
    Stor klem fra
    AC

    SvarSlett
  16. Hei Anita! Så utrolig fint! Jeg kommer nok innom Ølen møbler på vei til julefeiringen i år også :) Blir jo så inspirert av bloggen din, nok en gang!
    Birte

    SvarSlett
  17. For en tøff stue det ble!!!Så mye fint,fra lamper til møbler...I like your taste girl :)))
    Hadde nok bare parkert i denne stua her jeg da...og trivdes!!!
    toveklem:)

    SvarSlett
  18. Et utrolig flott hjem du har,og stilen din er bare helt smaschings:)
    ha en fin søndag

    SvarSlett
  19. Galet snyggt i ditt hem!! Love it :-)
    Kram Paula

    SvarSlett
  20. Hei.

    KOm innom bloggen din ved at jeg googlet kvitkalket furugulv. Dine gulv var nydelige, og lurer på fremgangsmåte, og om det er greit å gjøre jobben selv? SKal bygge hus nemlig, og har så lyst på furugulv som jeg vil hvitkalke...

    PÅ forhånd, takk for svar.

    KLem C

    SvarSlett
  21. Hei Anita!

    Lurer på om du har kurver fra Broste i butikken?

    SvarSlett
  22. Herregud så fint ni har det!! Ett riktigt drömhem! Tack för all inspiration!

    Kram Jennie

    SvarSlett